Препоръчано от фондация "Детски книги"

 

 

Родителите често казват, че са готови да направят всичко на света, за да осигурят възможно най-добри условия на живот за децата си. Не е нужно да правим всичко на света – защото можем да разгърнем цели светове с детски книги.

Именно чрез книгите можем да направим най-много за бъдещето на децата. Затова и Orange обединява сили с фондация „Детски книги“ в създаването на кампания с благотворителна цел – „Четем – разгръщаме светове“.

Каква е основната цел на инициативата? 

„Четем – разгръщаме светове“ цели да насърчи четенето като решение за справяне с проблема с функционална неграмотност сред подрастващите.
Насочена към децата до 13-годишна възраст и техните родители, кампанията насочва вниманието към няколко важни съвременни проблема:
- нуждата от по-голяма осведоменост за ползите от четенето;
- важността от повишаване на функционалната грамотност;
- потребността от правилен подбор на книги, които обучават, но и забавляват децата.

Как Orange и фондация „Детски книги“ се борят с проблема?

Кампанията „Четем – разгръщаме светове“ е част от дългосрочно партньорство между Orange и фондация „Детски книги“. Основната ѝ цел е да демонстрира как четенето помага за когнитивното, психическото и емоционалното развитие на децата. По тази причина Orange предоставя богат набор от детски книги, внимателно подбрани от фондация „Детски книги“, за да бъдат възможно най-полезни за многостранното развитие на малките читатели.

Всички заглавия са селектирани съобразно основните цели на Фондацията – да насърчава грамотността и четенето сред децата, както и да подкрепя развитието и популяризирането на българските автори, илюстратори и преводачи.

Във всяка стъпка от своето бизнес развитие Orange цели да поощрява детското четене, насочвайки внимание към ползите от него. Затова и кампанията ще популяризира и предлага книгите, подбрани от фондация „Детски книги“. А за да подкрепи дейността на организацията, Orange ще процент от продажбата им. Ресурсите, събрани по време на кампанията, ще бъдат използвани с цел финансиране на проектите и инициативите на фондацията и всички усилия, които тя полага, за да подкрепи развитието на детското четене във всичките му форми.

Orange се ангажира да дарява събраните средства на регулярна база и да осведомява потребителите за развитието на кампанията.

Какви са детските книги в категорията?

След дългогодишна работа в посока насочване на вниманието на родителите и на техните деца към нуждата от четенето и на базата на резултатите от проведената изследователска дейност по темата, фондация „Детски книги“ е подбрала внимателно заглавията в категорията. Книгите са селектирани според възрастта, за която са най-подходящи и потребностите на децата в този етап от развитието им. Сред тях попадат книги от разнообразни жанрове и отговарящи на различни интереси.

На базата на четенето – било то самостоятелно или с помощта на родителите си – децата научават много за света и усвояват ценни житейски умения. Независимо дали книгите са образователни или художествени, те подпомагат детското развитие. С тази мисъл в категорията са събрани както обучителни и енциклопедични книги, така и повествователни, които целят да образоват, но и да забавляват малките читатели.

Какъв процент от продажбите на книгите в категорията ще се дарява?

Orange ще дарява 10% от продажбите на книгите в категорията. Сумата ще се използва за финансиране на дейността на фондация „Детски книги“.

Каква е дейността на фондация „Детски книги“?

Фондация оперира с основната задача да насърчава четенето и да полага усилия за изграждането на успешно и грамотно младо поколение с помощта на четенето. Фондацията цели да развие детското четене във всичките му форми; да представя пред подрастващите и възрастните подходящи книги и тяхната роля в справянето с неграмотността; да подкрепя представянето на детските книги в България и по света.

Каква е основната цел на кампанията „Четем – разгръщаме светове“?

Кампанията е част от дългосрочно партньорство на Orange и фондация „Детски книги“ и е насочена към децата до 13-годишна възраст и техните родители. Основната цел на кампанията е да насърчи детското четене, да повиши информираността на хората за ползите от четенето и за нуждата от повишаване на функционалната грамотност на младото поколение.